Σάββατο 10 Μαρτίου 2018

Εσύ πόσο καλά είσαι προετοιμασμένος για την επόμενη βουτιά σου;






Ο λόγος για τον εξοπλισμό αυτή την φορά! Ο καιρός άνοιξε και οι δικαιολογίες τελείωσαν! Άσε που δεν κρατιέμαι.. θέλω να βγάλω από την ντουλάπα τον εξοπλισμό μου και την Κυριακή να πάω για βουτιά. Όμως ο εξοπλισμός μου είναι έτοιμος;
                Ξεκινώντας από τον ρυθμιστή αναπνοής , θα πρέπει να κοιτάξω αν τον έστειλα πρόσφατα για συντήρηση σε εξουσιοδοτημένο κατάστημα. Πόσο πρόσφατα; Ο κάθε κατασκευαστής έχει δικό του χρονοδιάγραμμα αλλά συνήθως ένας ρυθμιστής θέλει service κάθε 1-2 χρόνια ή ανά 100 βουτιές. Βέβαια ακόμα και αν του έχω κάνει πρόσφατα service , ένας οπτικός έλεγχος για φθαρμένους σωλήνες , κομμένα o-ring και επιστόμιο είναι αναγκαίος.
            
    Ρυθμιστής πλευστότητας! Ναι, και αυτός χρειάζεται service… έχει χειριστήριο και βαλβίδες που θα πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση. Συμβουλέψου τον προμηθευτή σου ή το manual του κατασκευαστή για την συχνότητα του service.
                Καταδυτική φιάλη. Εδώ τα πράγματα είναι εύκολα. Κάθε χρόνο οπτικό έλεγχο (από αντίστοιχο τεχνικό ) και κάθε 2 χρόνια υποχρεωτικά υδροστατικό έλεγχο. Βέβαια να θυμάσαι πως αν η φιάλη έχει μείνει άδεια εντελώς ακόμα και για λιγότερο χρονικό διάστημα από τους ελέγχους θα ξανάχρειαστεί οπτικός έλεγχος διότι ίσως να έχει συγκεντρώσει εσωτερικά υγρασία με αποτέλεσμα την διάβρωση… Σημείωση: προφανώς και το κλείστρο της φιάλης θα χρειαστεί service αντίστοιχα.
         

       Ήρθε λοιπόν η ώρα , παρέλαβα τον εξοπλισμό μου από το service και ετοιμάζομαι για βουτιά. Φρεσκάρω την στολή μου, την ελέγχω για εκδορές και την λειτουργία του φερμουάρ της( καλό θα ήταν να υπάρξει σχετική λίπανση στο φερμουάρ) , τσεκάρω την μάσκα και το λουράκι της για φθορές καθώς και τον αναπνευστήρα και το επιστόμιο του. 
                Να μην ξεχάσω να ελέγξω τα πέδιλα μου (αν έχουν ελατήρια, κυρίως για σκουριά κτλ) , να
πάρω πυξίδα και τον υπολογιστή μου.
            

    Κ όμως νοιώθω πώς κάτι ξέχασα… κάτι μου λείπει για να μπω στο νερό. Μα ναι! Το θυμήθηκα, μου το είχε πει και ο εκπαιδευτής μου και είχα δει και τον ίδιο που πάντα στις βουτιές μας είχε μαζί του φαρμακείο , οξυγόνο και ένα κουτί – εργαλειοθήκη με αναλώσιμα και εργαλεία. Πως θα μπορούσα να πάω για βουτιά χωρίς στοιχειώδες εξοπλισμό ασφαλείας; Το φαρμακείο και το οξυγόνο θεωρώ πως είναι επιτακτική η ανάγκη να είναι μαζί μας.
          
 


   Ως προς το κουτί με τα διάφορα εξαρτήματα έχω μέσα : ένα επιπλέον λουράκι μάσκας, πρόσθετα λουράκια για τα πέδιλα, ορισμένα o-ring , επιστόμιο για τον ρυθμιστή, μπαταρίες για τον φακό και τον υπολογιστή μου καθώς επίσης εργαλεία για την αφαίρεση των o-ring και μερικά πλαστικά δεματικά .
                



 Δεν μένει τίποτα άλλο πλέον! Τηλέφωνο στον καταδυτικό μου σύντροφο , θα δούμε τον καιρό και θα οργανώσουμε την  βουτιά μας με ασφάλεια . Αν εσύ δεν είσαι σίγουρος για κάποιο τμήμα του εξοπλισμού σου , ή απλά θέλεις να κάνεις μία κατάδυση ενώ δεν έχεις κάποιο “buddy” επικοινώνησε μαζί μας. Έλα στην μεγάλη παρέα του seals diving center και θα βρεις ότι αναζητάς. Το κατάστημα μας διαθέτει μεγάλη ποικιλία σε εξοπλισμό κατάδυσης, υπερσύγχρονο τμήμα service εξουσιοδοτημένο από πολλές εταιρίες , αλλά και ένα δυναμικό τμήμα κατάδυσης για εκπαίδευση αλλά και συνοδευόμενες καταδύσεις.

ραντεβού στην θάλασσα
Ζαγοράκης Ιωάννης
padi idc staff instructor

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εσύ πόσο καλά είσαι προετοιμασμένος για την επόμενη βουτιά σου;

Ο λόγος για τον εξοπλισμό αυτή την φορά! Ο καιρός άνοιξε και οι δικαιολογίες τελείωσαν! Άσε που δεν κρατιέμαι.. θέλω να βγάλω...