Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2018

Ένας ακόμη λόγος για να (ξανα)κάνω κατάδυση

 Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να αριθμήσω τους λόγους για τους οποίους επιλέγω να κάνω κατάδυση: είναι διασκεδαστικό, κάνω κάτι ιδιαίτερο με την παρέα μου και μου επιτρέπει να μοιραστώ μαζί τους στιγμές που δεν συγκρίνονται με άλλες δραστηριότητες!!! Με ξεκουράζει και με χαλαρώνει…
 Ωστόσο η επιλογή του σημείου κατάδυσης είναι κάποιες φορές πονοκέφαλος! Άσε που σε πολλά σημεία έχω πάει αρκετές φορές και η οικονομική μου κατάσταση δεν μου επιτρέπει και πολλά… Θέλω να βουτήξω τώρα και όσο το δυνατόν πιο κοντά.
Νομίζω πως το βρήκα! Βρήκα έναν καινούργιο σκοπό , μία ακόμα αφορμή που θα με φέρει σε επαφή με το νερό , και να σου πω κάτι ακόμα; Θα με κάνει να νοιώσω πως κάνω και κάτι καλό αφενός για τον εαυτό μου και αφετέρου θα βάλω και εγώ ένα λιθαράκι για ένα καλύτερο περιβάλλον μέσα από την διασκέδαση μου! Και γιατί το λέω αυτό;
Μάντεψε! Θα καταδυθώ με σκοπό να μαζέψω υποβρύχια απορρίμματα! Μα πως το είχα ξεχάσει; Ο εκπαιδευτής μου στην πρώτη μου εκπαίδευση μου μίλησε για το project aware αλλά και την προσπάθεια ορισμένων δυτών που κάνουν είτε συστηματικά είτε περιστασιακά προκειμένου να καθαρίσουν τον υποβρύχιο κόσμο από τα υπολείμματα της ανθρώπινης κοινότητας που μολύνουν συστηματικά την υποβρύχια χλωρίδα και πανίδα!
Ναι , το έχεις ξανακούσει! Υπάρχει και αντίστοιχη ειδικότητα dive against debris!!! Αν είσαι περίεργος να μάθεις τι έκταση έχει πάρει αυτό το φαινόμενο αλλά δεν είσαι σίγουρος για το τι μπορείς να μαζέψεις υποβρυχίως αλλά και το πως να το κάνεις με ασφάλεια. Έχεις οικολογικές ευαισθησίες  (πως θα μπορούσες να μην έχεις; Δύτης είσαι ), αν απλά ψάχνεις για μία αφορμή να ξαναπέσεις μέσα στο νερό , θεωρώ πως σου βρήκα έναν δυνατό σκοπό. Δεν έχει πλέον σημασία αν έχεις ξαναπάει δεκάδες φορές στο σημείο , άλλωστε και σένα σε ενοχλεί που έχει σκουπίδια εκεί καθώς και ότι  δεν έχει και τόπο πολύ υποβρύχια ζωή, μην ξεχνάς πως μόνο ο δύτης μπορεί να μαζέψει από τον βυθό τα σκουπίδια. Τα ψάρια δυσκολεύονται να το κάνουν!!!!!
Μπουκάλα, εξοπλισμός , διχτάκι για τα σκουπίδια και είμαστε έτοιμοι! Αυτή την φορά θα πάμε με έναν σκοπό ακόμα ! Μα τι αλτρουισμός (;) ναι, πήγα μάζεψα αυτά που μπορούσα από τον βυθό, έβγαλα και τις φωτογραφίες μου ( εννοείται!!! ) άφησα και εγώ το οικολογικό μου αποτύπωμα στον πυθμένα της θάλασσας και να δεις κάποια στιγμή θα μου το ανταποδώσει. Αν είμαι συνεπής , στο σημείο αυτό θα δω χλωρίδα και πανίδα που ούτε το φανταζόμουν πως υπάρχει και μπορεί να αναπτυχθεί εκεί! 

Αν δεν είσαι δύτης όμως  σου αρέσει να φροντίζεις το περιβάλλον έχεις έναν ακόμη λόγο (μέσα στους αναρίθμητους για να είμαι ειλικρινής ) για να ξεκινήσεις τώρα την εκπαίδευση σου και να γίνεις και συ ένας αυτοδύτης ή και πιστοποιημένος ελεύθερος δύτης, να γίνεις μέλος της μεγάλης αυτής κοινότητας.
Και πως θα το οργανώσω; Γίνε μέλος της παρέας μας. Στο seals diving center και το members club του, είμαστε ιδιαίτερα ευαίσθητοι σε τέτοια ζητήματα και δεν χάνουμε ευκαιρία να καταδυόμαστε με τέτοιο σκοπό. Άλλωστε το seals diving center είναι 100% aware και πέρα από τις δωρεές, οργανώνει καταδύσεις μόνο για αυτόν τον υπέροχο σκοπό.
Ραντεβού υποβρυχίως,
Ζαγοράκης Ιωάννης

Pad iIdc staff instructor

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εσύ πόσο καλά είσαι προετοιμασμένος για την επόμενη βουτιά σου;

Ο λόγος για τον εξοπλισμό αυτή την φορά! Ο καιρός άνοιξε και οι δικαιολογίες τελείωσαν! Άσε που δεν κρατιέμαι.. θέλω να βγάλω...